diumenge, 15 de desembre del 2013

Habilitats lingüístiques

PARLAR
(codi oral, transmissor)

Primer de tot un breu resum d'aquesta habilitat lingüística:
Què entenem per parlar? 
És expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articulat de forma coherent, clara i amb correcció i adequació a la situació comunicativa.

La segona part del QUI ETS TU:
Anteriorment vaig explicar que a l'assignatura de COED vàrem treballar la descripció de dues formes, una era fer un escrit,cançó,poesia,etc. I la segona part de la qual encara no havia parlat, era fer una foto amb un títol original on relacionar a la persona escollida amb aquesta.
Jo vaig escollir una foto de Pregonda, una platja de Menorca i el títol era:
MAI DEIXIS DE SER TU!


Aquestes fotos les varem treballar a classe, un per un anàvem explicant en veu alta el perquè de la foto i del títol, per això ho he relacionat amb la parla.

El segon aspecte treballat que he relacionat amb l'habilitat lingüística de parlar és el llibre de "Com parlar bé en públic". Com parlar d'habilitat de la parla l'he relacionat amb aquesta.

Tot va començar per que ens varen encomanar que llegíssim i féssim el treball sobre el llibreCom parlar bé en públicde Joana Rubio i de Francesc Puigpelat. Va ser un treball on ens demanaven que realitzéssim una síntesi, havíem de llegir atentament capítol per capítol mirant quins aspectes ens podrien fer millorar o ajudar a parlar bé en públic.

Amb aquest treball podrem adquirir unes bones pautes per saber comunicar-nos millor oralment. Amb aquest es presenten tècniques concretes, gestos estudiats i mètodes que t'ajudaran a superar les pors a parlar davant de gent i deixant enrere els nervis i els mals tràngols.

Com a reflexió puc dir que amb aquest llibre, he aprés molts trucs i també he recopilat i apuntat aquells consells que no sabia fins ara. Com per exemple: com poder controlar els nervis, com poder fer bones introduccions i conclusions en un discurs, que fer amb el meu cos quan exposo, etc. He aprés tècniques que no sabia.


A nivell individual m'agradaria dir que, aquest llibre m'ha fet reflexionar molt en la manera com jo exposava o feia una presentació, i m'ha fet adonar-me'n, de les millores que he de fer per ser una gran comunicadora.






Per últim, vaig parlar d'un poema, relacionat amb llegir, aquest poema el varem recitar a classe i aquesta és la segona part de la recitació. He posat el poema a l'habilitat lingüística de llegir, i el vídeo l'he incorporat a la secció de parlar perquè és on em podreu veure recitant, com el parlo i el transmet.


Va ser una experiència molt enriquidora i alhora difícil. Controlar els nervis, fer ús de la gesticulació, de la bona vocalització i intentar arribar a les persones que t'escolten no és una tasca fàcil, però per això fem aquests exercicis per aprendre i millorar a parlar bé en públic.

Esper que us agradi:






2 comentaris:

  1. M'agrada molt la teva fotografía de "Qui ets tu", Lucia!

    ResponElimina
  2. Lucia!! Recordo molt bé la teva exposició del "Qui ets tu?" Em va agradar molt el motiu de la foto i l'elecció del títol: que la platja de Pregonda conservi la seva essència!!

    ResponElimina